Przypominamy o obowiązkowym wyposażeniu posesji w tabliczki z numerem porządkowym nieruchomości i nazwą ulicy. W najbliższym czasie Straż Miejska przeprowadzi kontrolę pod tym kątem na terenie miasta. Sprawdzi także, czy na budynkach nie ma starych, od dawna nieaktualnych nazw ulic.
Zgodnie z prawem geodezyjnym i kartograficznym właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu. Dlaczego jest to tak istotne? Bo pozwala na odnalezienie poszukiwanego adresu nie tyko zainteresowanym osobom i organom administracji, lecz także służbom ratunkowym czy firmie dobierającej odpady komunalne z terenu gminy.