MIiR pod naciskiem protestujących, samorządowych władz oraz niektórych parlamentarzystów podda sprawę "ósemki" dalszym analizom. Jednak nie ma co liczyć na nadanie jej klasy S - czyli szybkiego ruchu.
W dokumentacji Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w punkcie dotyczących inwestycji na DK 8 czytamy:
- Z uwagi na bardzo liczne głosy społeczeństwa, władz samorządowych oraz poparcie przedstawicieli Parlamentu RP inwestycja będzie przedmiotem dalszych analiz Ministerstwa. Natomiast nie ma uzasadnienia do prowadzenia klasy S z uwagi na natężenie ruchu oraz brak kontynuacji korytarza o wysokiej przepustowości po stronie czeskiej. Analizowane będą różne warianty realizacji.
Obecnie resort ma czas na przeprowadzenie analiz - projekt Programu ma zostać przedstawiony rządowi za kilka miesięcy.
- Udział w konsultacjach był ważny. O naszej potrzebie infrastrukturalnej w resorcie po konsultacjach się mówi i będzie przeprowadzona analiza możliwych wariantów realizacji. Jeśli się ze względu na rozporządzenia unijne i wytyczne rządu nie udaje ze względu na sieć TEN-T, trzeba próbować innej drogi. Wszystkim nam zależy aby jeździć do Wrocławia i z Wrocławia szybciej, bezpieczniej i przepustową drogą. A to, czy będziemy jeździć drogą ekspresową, czy częściowo o parametrach drogi S i pasami dwa plus jeden zależy w głównej mierze od badań natężenia ruchu, uzależnień prawnych i wyniku analizy, która zostanie przeprowadzona przez resort - mówi Monika Wielichowska (PO) Posłanka na Sejm RP i dodaje - uczynię wszystko, aby wszelkie dane i argumenty nadal resortowi przekazywać, które mówią o konieczności naszego komunikacyjnego udrożnienia. Wraz z senatorem Jurcewiczem jesteśmy umówieni na kolejne spotkanie z minister Marią Wasiak, aby dalej drążyć temat.
Na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju ukazał się Raport z konsultacji publicznych projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023.
W ramach konsultacji ogólnie wpłynęło 42.466 uwag.
Z zestawienia statystycznego Raportu wynika, że 5.931 wniosków dotyczyło ujęcia w Programie "S8 Wrocław - Kłodzko - Boboszów".
W tym:
Ujęcie inwestycji na DK 8 zajęło drugie (po rozbudowie DK 61 w Legionowie (6041)) miejsce w aktywności podczas konsultacji publicznych.
Na 169 zgłoszonych inwestycji 94 nie zostały uwzględnione, 3 częściowo uwzględnione, część zadań znajduje się w dokumencie Implementacyjnym, część zadań jest zawarta w Kontraktach Terytorialnych i tylko kilka zadań będzie analizowanych przez resort - w tym sprawa DK 8.
Przeczytaj koniecznie:
Nie będzie nowej DK8!