Jak efektywnie gospodarować energią, zarówno tą cieplną, jak i wodną, uczą się uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 3 im. Komisji Edukacji Narodowej, która przystąpiła do projektu EURONET 50/50 MAX. Projekt ten kształtuje ekologiczne zachowania poprzez konkretne działania.
Ma na celu, ograniczenie zużycia energii w budynkach publicznych, poprzez zastosowanie innowacyjnej metodologii 50/50 w 500 szkołach i blisko 50 innych budynkach publicznych z 13 krajów UE. Jednym z nich, jest właśnie SP 3 w Dzierżoniowie.
Metodologia 50/50, aktywnie angażuje użytkowników budynków w proces zarządzania energią. Jej wdrażanie obejmuje 9 kroków, a osiągnięte oszczędności finansowe są dzielone równo, pomiędzy użytkowników budynku (np. szkoły), a podmiot finansujący rachunki za energię (zwykle jest to samorząd lokalny lub regionalny).
Poprzez kształcenie użytkowników budynku (uczniowie, nauczyciele, obsługa), szkoła będzie racjonalnie gospodarować energią. Działania edukacyjne będą prowadzone przez nauczycieli, w trakcie wybranych lekcji i w grupach projektowych, które zostały specjalnie stworzone do realizacji projektu. Koordynatorem projektu został Andrzej Śliwka, który wraz z grupą uczniów, z obecnej klasy 5a, będzie nadzorował zespół ds. energii elektrycznej. Zofia Bobrowska, wraz z klasą 3b, otrzymała zadanie monitorować energię wodną, a Piotr Caboń z klasą 5b - energię cieplną.
Wybrane zespoły, zostały wdrożone do realizacji zamierzeń projektu i jako pierwsze działanie wykonały plakaty propagujące jego ideę. Plakaty te, zawisły w całej szkole. Odbyły się również pierwsze przymiarki do monitowania szkoły.
Zakończenie projektu nastąpi 31 marca 2016 roku. Projekt jest współfinansowany, przez Komisję Europejską w ramach programu "Inteligentna Energia dla Europy (IEE)".
W Dzierżoniowie do projektu przystąpiły jeszcze SP nr 5, SP nr 9 i Gimnazjum nr 1.