Dzierżoniów

szukaj w serwisie
zaloguj Przypomnij dane

Wiadomości / Powiat

Ustaw mniejszą czcionkę
Ustaw standardową czcionkę
Ustaw większą czcionkę
Kliknij, aby zobaczyć fotogalerię

Jak będzie wyglądać: nowa DK8 i obwodnica Kłodzka?!

Redakcja, 10.09.2015, 11:00

Do artykułu dołączona jest fotogaleria

Planowana jest duża inwestycja, która polegać będzie na budowie pasów 2 plus 2 oraz pasów 2 plus 1 wraz z obwodnicami miejscowości na 77 km odcinku Wrocław - Kłodzko. Rozpoczęta jest już budowa obwodnicy Kłodzka. Dziennikarze Dz-ow.pl ujawniają szczegóły!

← REKLAMA

Nowa DK8
DK nr 8 ma być przebudowana do standardu drogi głównej przyspieszonej, która zgodnie z definicją może być jedno jezdniowa lub dwujezdniowa. Taki standard drogi może mieć jednopoziomowe skrzyżowania z drogami publicznymi.

Od razu warto w tym miejscu przytoczyć definicję drogi ekspresowej, która może być wyposażona w jedną lub dwie jezdnie, posiadająca wielopoziomowe skrzyżowania z przecinającymi ją drogami transportu lądowego i wodnego, z dopuszczeniem wyjątkowo jednopoziomowych skrzyżowań z drogami publicznymi.

Z badań ruchu już teraz wynika, że od Wrocławia do Łagiewnik muszą zostać zbudowane pasy 2 plus 2, od Łagiewnik planuje się budowę pasów 2 plus 1. Jednak nie przywiązuję się jeszcze do tych planów, ponieważ do końca 2015 roku trwają nowe pomiary ruchu, wykonywane co 5 lat, które mogą wykazać konieczność budowy pasów 2 plus 2 na kolejnych odcinkach z Łagiewnik w kierunku Kłodzka.

Powstaną także obwodnice miejscowości. Jakich? Dzisiaj dokładnie tego nie wiemy, pokaże to projekt i dokumentacja.

Na trasie DK nr 8 jest sporo miejscowości (Cieszyce, Rolantowice, Jaszowice, Pustków Wilczkowski, Radzików, Łagiewniki, Wilków Wielki, Nowa Wieś Niemczańska Przyrzeczyn Zdrój, Ząbkowice Śląskie) gdzie występuje duże zagęszczenie zabudowań usytuowanych w bliskiej odległości drogi, są miejsca gdzie nie będzie możliwości poszerzenia jezdni, są miejsca gdzie są ograniczenia możliwości rozbudowy (Braszowice), w pobliżu występują także tereny Natura 2000 (np. Bardo).

Dopiero szczegółowa analiza, rozpoznane warunki techniczne wybierające optymalne warianty przebiegu korytarza i budowy obwodnic - pokażą gdzie są konieczne i którędy będą one przebiegać.

- Wpisanie do Programu Budowy Dróg Krajowych przebudowy DK8 to nareszcie krok naprzód. Po raz pierwszy w rządowym programie została wpisana nasza inwestycja. Wcześniej nigdy jej nie było. To daje możliwość wyrażenia zgody przez MI GDDKiA na ogłoszenie przetargu i dokumentacji - niezbędnej do przeprowadzenia inwestycji. Wszelkie szczegółowe informacje, kilkadziesiąt moich interpelacji w naszym trudnym drogowym temacie znaleźć można na mojej stronie internetowej. To jeden z najważniejszych - oprócz już budowanej obwodnicy Kłodzka - tematów drogowych w mojej pracy parlamentarnej, ale nade wszystko współpracy z samorządowcami naszego subregionu - komentuje Monika Wielichowska z PO, posłanka zaangażowana w inicjatywę przebudowy DK8, oraz budowy obwodnicy Kłodzka.

Kiedy?
W Polsce, ale i Europie proces i czas przygotowywania inwestycji do realizacji jest podobny. Trzeba wykonać materiały do decyzji środowiskowej, w tym przeznaczyć czas na inwentaryzację przyrodniczą, uwzględniając okres wegetacji. Trzeba będzie określić przebieg oraz wytyczyć trasy obwodnic miejscowości z wariantami ich wpięcia w drogę. Należy wykonać studium korytarzowe (w przypadku DK8 jest wykonane studium, które w części jest do wykorzystania). Następnie jest konieczne przygotowanie dokumentacji, uzyskanie decyzji środowiskowych i uzyskanie pozwolenia na budowę. Nikt w tej chwili nie jest w stanie dokładnie określić, w jakim czasie zostanie przygotowana pełna dokumentacja - zazwyczaj trwa kilka lat. Ile dokładnie? Tego dowiemy się z przetargu na przygotowanie projektu i pełnej dokumentacji.

Program zawiera ważne informacje. Wybór zadań do realizacji inwestycji będzie elastyczny. Jak zapewnia Monika Wielichowska z PO, wszystkie inwestycje mają zabezpieczenie finansowe na prace przygotowawcze. Kolejność zadań na liście Programu Budowy Dróg Krajowych nie będzie przesądzać o kolejności ich realizacji. Minister właściwy do spraw transportu wskazywał będzie inwestycje do realizacji, uwzględniając stopień przygotowania inwestycji.

Zobacz także:
Biorą się za K8!

Najnowsze ogłoszenia

Komentarze (0)

  • Dodaj komentarz jako pierwszy!
~ Użytkownik niezarejestrowany [zarejestruj się w 30 sekund]
Wszystkie komentarze umieszczone pod informacjami prasowymi w portalu Dz-ow.pl nie są moderowane w czasie rzeczywistym, nie są więc weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać bezpośrednio do Wydawcy portalu.
Dodając komentarz na niniejszej stronie internetowej, autor tego komentarza oświadcza, że rozumie i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo Wydawcy portalu Dz-ow.pl do usunięcia lub modyfikacji wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez Wydawcę portalu Dz-ow.pl. Autor tego komentarza oświadcza również, że rozumie i akceptuje Regulamin portalu Dz-ow.pl.
dodaj komentarz
W nauce istnieje tylko fizyka, reszta to zbieranie znaczków.
© 2011-2024 Dz-ow.pl
zamknij
okanuluj