Reklamy, banery, szyldy, billboardy. Na płotach, słupach, elewacjach. Kolorowe i krzykliwe. Zwykle duże, zwykle nie najpiękniejsze. Zdążyliśmy się już do nich przyzwyczaić. Pytanie jednak czy chcemy?
Miasto Dzierżoniów pracuje nad propozycją przepisów regulujących kwestię reklam w przestrzeni publicznej. Umożliwia to ustawa krajobrazowa, pozwalająca samorządom na tworzenie lokalnego prawa regulującego te kwestie. Chodzi o wprowadzenie takich regulacji, które rzeczywiście w widoczny sposób wpłyną na wygląd Dzierżoniowa, a z drugiej strony nie pozbawią firm możliwości reklamowania swoich ofert mieszkańcom.
Reklamy, banery, szyldy, billboardy wciąż będą częścią naszego krajobrazu, nie muszą się jednak pojawiać na płotach, słupach czy elewacjach budynków.
Pracujący nad projekt uchwały zespół odpowiada także za przeprowadzenie wśród mieszkańców konsultacji społecznych. O postrzeganie reklam w przestrzeni publicznej miasto chce zapytać wszystkich mieszkańców.
Zamieszczona na stronie internetowej miasta ankieta ma być punktem wyjścia do opracowywania konkretnych zapisów nowego prawa lokalnego. Ankieta w formie elektronicznej dostępna jest na stronie dzierzoniow.pl. Zostanie także opublikowana w październikowym Gońcu Dzierżoniowskim.
To jeden z pierwszych etapów konsultacji. Przed złożeniem ostatecznej wersji projekt uchwały zawierający propozycje szczegółowych rozwiązań również zostanie poddany opinii mieszkańców.