Zaczepiają nas na ulicach, pukają do domów. Chcemy pomóc, ale nie wiemy czy pieniądze trafią do osoby potrzebującej wsparcia. Do niedawna nie było możliwości szybkiego i skutecznego sprawdzenia wiarygodności osoby zbierającej pieniądze. Teraz to się zmieniło. Łatwiej jest także załatwić formalności związane z organizacją zbiórki publicznej.
W lipcu weszła w życie nowa ustawa dotycząca zbiórek publicznych. Pozwolenia na ich przeprowadzanie zastąpiono zgłoszeniami. Każde zgłoszenie będzie zamieszczane na stronie internetowej Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, pod adresem zbiórki.gov.pl.
Zbiórkę gotówki lub darów rzeczowych można zgłosić przez internet lub wysyłając formularz poczta do Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. W ciągu maksymalnie trzech lub siedmiu dni (odpowiednio dla zgłoszeń elektronicznych i papierowych) zgłoszenie pojawi się na portalu. Od tego momentu można zacząć zbiórkę.
Kto może zgłaszać zbiórkę, na jakie cele można zbierać dary lub gotówkę. Odpowiedzi na te pytania oraz dodatkowe informacje znajdziesz tutaj.
Nowe zasady prowadzenia zbiórek publicznych.