Najbardziej przedsiębiorczym miastem online w województwie dolnośląskim pod względem aktywności małych i średnich przedsiębiorców w Internecie został Dzierżoniów.
Dzierżoniów może być wzorem do naśladowania dla innych miast w regionie pod kątem rozwoju małych i średnich firm w Internecie. Jako zdobywca nagrody Google eMiasta, należy do ścisłej czołówki miast w Polsce liczących poniżej 100 tysięcy mieszkańców, które wyróżniają się wysokim poziomem aktywności przedsiębiorców w sieci.
Ranking eMiast powstał w oparciu o wyniki badania przeprowadzonego przez firmę badawczą IPSOS, w którym przedsiębiorcy odpowiadali na pytania związane z ich działalnością biznesową online. Kryteria, jakimi kierowano się przy tworzeniu zestawienia Google eMiasta to m.in. fakt posiadania przez firmy własnej strony internetowej, dostosowania jej do użytkowników urządzeń mobilnych (np. smartfonów, tabletów), prowadzenie działań sprzedażowych za pośrednictwem sklepu internetowego, prowadzenie działań reklamowych w internecie czy obecność w serwisach społecznościowych.
Dzierżoniów znalazł się na szczycie rankingu Google eMiasta w województwie dolnośląskim. Nagrodę wręczono we wtorek, 17 września, podczas konferencji prasowej w biurze Google Polska we Wrocławiu.
- Biorąc pod uwagę fakt, że takich miast jak nasze jest w całej Polsce ponad 800, tytuł eMiasta ma dla nas szczególne znaczenie. Rozwój lokalnej przedsiębiorczości to ważny punkt w programie działań prowadzonych przez miasto. Wierzymy, że to właśnie dzięki infrastrukturze i narzędziom internetowym usprawniającym prowadzenie firmy, przedsiębiorcy z Dzierżoniowa mogą zwiększać swoją konkurencyjność na rynku krajowym, a nawet zdobywać rynki zagraniczne. Chcemy ich w tym wspierać - mówi Marek Piorun, burmistrz Dzierżoniowa.
Tymczasem, jak wynika z badania Internetowa Rewolucja bez Granich przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC, przedsiębiorcy w Polsce nadal nie postrzegają internetu jako narzędzia ekspansji i rozwoju własnej firmy, choć coraz częściej wykorzystują globalną sieć w działalności biznesowej. Niestety, wiąże się to przede wszystkim z wykorzystaniem jedynie poczty elektronicznej (ponad 90%), podczas gdy stronę internetową posiada niewiele ponad połowa polskich MŚP (54%). Niewielu przedsiębiorców ma też świadomość możliwości, jakie daje Internet w obszarze dotarcia do klientów międzynarodowych czy ekspansji zagranicznej.
- Polscy przedsiębiorcy wykorzystują Internet jako narzędzie pracy - to dobrze. Ale, niestety, nadal większość z nich nie wykorzystuje potencjału Internetu w kontekście dotarcia do szerokiego grona klientów czy skutecznych działań reklamowych. A ten jest ogromny. Internet jest dziś dla Polaków głównym źródłem informacji na temat interesujących ich zagadnień, w tym poszukiwanych produktów czy usług. Firma, która dostarczy im te informacje w przyjemny i przystępny sposób, automatycznie wygrywa z konkurencją - mówi Piotr Zalewski z Google Polska.