Kilka tygodni temu ruszyła kampania reklamowa promująca środek do zwalczania gryzoni. Temat jak najbardziej na czasie ze względu na rozpoczynającą się właśnie porę roku. Kampanię prowadzi producent preparatu - firma fregata SA. Głównym elementem jest animacja animowany spot reklamowy, którego emisję zaplanowano na antenie stacji tvn.
Podobnie jak w przypadku poprzedniej kampanii produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Fest Ekipa. Producent wraz z działem marketingu firmy Fregata konsekwentnie buduję pozytywny wizerunek marki przez promowanie jej produktów w nieco humorystyczny sposób. Środek do zwalczania much w stajniach rekomendowały konie prowadząc na ten temat dyskusję. Tym razem mamy do czynienia z łakomymi szczurkami w rysunkowym świecie ich podziemnego królestwa.
Jak podkreślają twórcy animacji jest to bardzo uniwersalna i dająca ogromne możliwości forma spotu. Przygotowanie jej jednak nie jest wcale tak łatwe. Dlatego najlepiej jeśli cały proces odbywa się krok po kroku według opracowanych i sprawdzonych procedur.
Strategia działania, budżet i grupa docelowa
Jak w przypadku każdej reklamy należy zacząć od ustalenia celu jej produkowania. Tym celem jest oczywiście pozyskanie większej liczby klientów, co przełoży się na zwiększony zysk firmy. Trzeba jednak zastanowić się w jaki sposób ten cel osiągnąć? Przede wszystkim należy ustalić jak najbardziej szczegółowy profil odbiorcy animacji. Najczęściej robi się to na podstawie briefu sporządzonego przez reklamodawcę. Potem następuje ustalenie pola eksploatacji czyli decyzja gdzie dany spot będzie emitowany. Ważne żeby ustalić to na samym początku ponieważ ma to wpływ na ostateczny kształt animacji np. jej długość. Na tym etapie warto też pomyśleć o opracowaniu kosztów produkcji i ustaleniu budżetu oraz ostatecznej ceny realizacji i emisji.
Brief-koncepcja-scenariusz
Kolejny etap to przygotowanie wstępnej koncepcji scenariusza na podstawie informacji zebranych w briefie i analizy grupy odbiorców. Każdy kolejny krok powinien być szczegółowo omawiany z klientem, aby uniknąć jakichkolwiek nieścisłości i ograniczyć ilość ewentualnych zmian i poprawek. Profesjonalne storyboardy - rysunki poszczególnych scen będą znacząco pomocne dla rysownika-animatora oraz montażystów.
Pozostałe elementy
Chociaż w przypadku animacji reklamowej proces produkcji odbywa się w studio graficznym, a nie na planie zdjęciowym, nie można zapomnieć o zorganizowaniu i zatwierdzeniu m.in. nagrania lektorskiego, odpowiedniej muzyki, która będzie tłem animacji i udźwiękowieniu jej.
Produkcja animacji reklamowych również dzieli się na etapy i są to: stworzenie rysunków postaci i przestrzeni (2D), przedstawienie klientowi animatix-u i skonsultowanie ewentualnych zmian oraz wykonanie docelowych animacji 2D. Tak przygotowany i zatwierdzony spot reklamowy w postaci rysunkowej animacji trafia do emisji.